5 tips för bättre träning!

I detta inlägget tänkte jag dela med mig av mina fem bästa tips för att få ut så mycket som möjligt av ditt träningspass. Dessa tips går att använda sig av oavsett om du tränar hemma eller på gym!
1. Ät ordentligt! Att äta ordentligt är så viktigt för att kunna maximera sitt träningspass och göra det så bra som möjligt. Det är inte kul att åka upp till gymmet eller påbörja ett pass hemma, och inte orka på grund utav att du inte ätit och känner dig yr. Jag brukar äta ungefär en timme innan jag ska träna och då laddar jag upp med kolhydrater. 2. Lägg upp ett schema! Ha en plan för vad du ska göra när du kommer till gymmet. Vilka övningar du ska köra i vilken ordning.. Annars blir det lätt att man blir distraherad, tappar motivationen och gör passet halvdant. Se även till att ha en plan B ifall gymmet är fullt och maskinen du skulle ha är upptagen. Om du tränar hemma är det nog extra viktigt att ha ett upplagt schema för vad du ska göra, så att inte exempelvis mobil/dator/TV lockar allt för mycket. Har du ett schema blir du mer fokuserad.

3. Värm upp! Liksom maten är uppvärmningen en viktigt del i att kunna prestera sitt bästa. Se till att vara varm i kroppen innan du börjar träna, så att du inte sträcker dig det första du gör. Värm upp med lite kondition eller rörlighetsövningar för att bli varm, det behöver inte ta mer än 7-10 minuter!

4. Lär dig tekniken först! Oavsett om det gäller att göra marklyft med tunga vikter eller göra sit-ups, så är det otroligt viktigt att kunna tekniken och utföra övningen rätt. Annars är det lätt hänt att du blir skadad.. Så lägg tid på att lära dig tekniken!!

5. Jämför dig endast med dig själv! Bli inte besviken om du inte klarar lika mycket som någon annan, då kommer träningen aldrig att bli rolig. Och om träningen bara är en belastning kommer det inte att gå bra på något plan. Så se till att bara jämföra dig med dig själv - då kommer du att få ut det absolut bästa av din träning, det lovar jag!!

Gillar

Kommentarer