Bilden är från weheartit. 

 



 


Efter mys hos mina morföräldrar, plugg, powernaps och en fruktansvärt jobbig och bra träning så är det nu dags för mig att krypa till sängs. Jag har precis ätit kvarg till kvällsmat, umgåtts med min fina familj och fått i mig lite hostmedicin. Kombinationen av utmattning och hostmedicin får mig nog att sova gott inatt.. Det behövs efter en hel vecka med sömnproblem! Imorgon är det december hörni, bästa månaden på året! Vi hörs, XO. 

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Sedan jag skrev mitt inlägg om fem träningstips så har jag fått lite frågor om ifall jag skulle kunna skriva om mina träningsplaner och mål, både lång-och kortsiktigt. Och visst kan jag det!! 


Idag har jag min sista dansträning innan ett uppehåll på över två månader. För att kompensera upp det (i alla fall strechingen och vighetsövningarna) så har jag laddat ned lite appar med olika yoga-övningar och challenges som jag ska köra, i hopp om att behålla den lilla vighet jag har. Och så vill jag sjävklart bli ännu vigare! Från början var det tänkt att jag skulle börja på yoga, men det var tyvärr 18årsgräns på den jag tänkte gå på.. Så detta blir ett bra alternativ! Den första utmaningen är 6 veckor lång, och jag börjar med den imorgon! Jag kommer att ta bilder och uppdatera er om hur det går, hihi! 


Och på tal om övningar.. På sistone har jag lagt av lite med mina magövningar då jag har tyckt att mina andra träningsformer har räckt till, men jag vet ju hur stor skillnad övningarna gör - så imorgon sätter jag igång med dem igen!

Ny månad = nya tag och nya utmaningar. Under december månad (eller ja, fram till den 23:e) ska jag fortsätta med att varken äta bröd eller godis, för det mår jag så bra av! Bara fika på helgerna, köra stenhårt med gröt till frukost och nyttiga måltider. Jag ska fortsätta träna som vanligt (dvs 6 dagar i veckan) och träna kondition minst 2 gånger i veckan. 



En ny utmaning är att jag under december månad ska springa sammanlagt 3 mil! Jag kan tänka mig att det blir 4-5 löparrundor! Fyra stycken 5kilometersrundor och en milen, har jag tänkt! Måste börja komma igång med löpningen ännu mer. Tycker ju att det är så himla roligt, och om ett halvår är det dags för Göteborgsvarvet (!!!)

Och som ni vet så är gbg-varvet ett av mina mål. Att springa 2,1 mil på cirka 2 timmar. Mina andra mål är att ta 100kg i marklyft och 60 kilo i bänkpress. Nu ligger jag på 70 kilo i mark och 40 i bänk, bara att kämpa på!! 


Jag vill även kunna göra chins och pullups. Just nu är målet att kunna göra 2-3st HELA och klara det perfekt. 

Och målet med min träning är att bli muskligare och större. Jag blir inte precis ledsen om jag går upp några kilon, hehe! Jag vill framförallt ha synligare magmuskler, större armar och axlar samt en muskligare rygg. Bara att kämpa på! Har kommit så långt hittills och jag tänker verkligen inte ge upp..!

Jag älskar verkligen träningen och allt positivt den gör för min kropp. Jag vet att jag kommer nå mina mål, det är bara att kämpa på!! XOXO! 

Likes

Comments

Hejsan på er! Hoppas att ni har haft en lika bra dag som jag. Jag vaknade vid 06:15 imorse efter en natt med dålig sömn. Hostar så mycket att jag vaknar utav det och sedan har jag svårt att somna om.. Jag hade en lugn morgon, lite för lugn kanske.. För jag var väldigt nära på att missa bussen. 


Jag har bara haft en lektion idag, och det var matte! Efter matten gick jag, Linnea och Gustav till gymmet och körde ett pass för hela kroppen. Jag körde få reps med låga vikter, vill verkligen inte överanstränga mig nu när jag precis blivit frisk. Passet var i alla fall bra och jag är så glad över att jag äntligen har kunnat börja träna igen! (Och på tal om det, ett tidsinställt kommer upp senare idag. Det är ett efterfrågat inlägg om mina träningsplaner och mål! Wiho!!) 


Till lunch blev det makaroner och köttbullar och vid klockan tolv slutade vissa av oss. Vi hade egentligen historia till klockan ett, men eftersom att jag och Linnea var klara med vårt arbete så fick vi sluta! Nu har jag precis ätit fläskpannkaka hos mormor och morfar, och nu ska jag plugga och sova innan träningen börjar klockan halv sex! Vi hörs, XO! 

Likes

Comments

November lider mot sitt slut och jag tackar för en bra månad. Jag har gråtit en del men skrattat dubbelt så mycket. Jag har ÄNTLIGEN (äntligen, äntligen) kunnat släppa allt som hände under september och oktober på riktigt, och det är så fruktansvärt skönt att kunna gå vidare, förlåta och SLÄPPA detta för min egna skull. Jag har lärt mig så mycket om mig själv under november månad. Jag har lärt mig att JAG är så jävla viktig och att INGEN ska bestämma hur jag ska må. Det är så skönt att må som jag gör just nu, ren power. 

 



 


Under november har jag träffat mina älskade små kusiner och gosat rejält med dem. Mina små hjärtisar, de betyder verkligen guld och ger mig så mycket lycka. / Som ni vet så fick jag ett GG-ryck och har kollat på alla säsonger, finns ingen bättre serie! / Under denna månaden har jag varken ätit bröd eller godis, men mycket annat gott! Ett exempel på det är glass-bomben vi blev serverade hos min farbror. / Jag har festat mycket under denna månaden and I love it! Har fått så många nya vänner och det har varit så himla roligt!! / Jag har umgåtts mycket med familjen och lagt ned mycket tid på mig själv. Fixat mitt yttre och unnat mig själv lite saker. Det måste man göra ibland! / Nu i slutet av november har jag tyvärr spenderat en vecka i sängen med världens förkyldning, feber och lite annat smått och gott. / Ooooch så har julstämningen flyttat in i vårt hus och vi har börjat pynta lite! På stan är det också julpynt och jag är så taggad för JUUUL och allt vad det innebär! Imorgon börjar min 24 days of christmas här på bloggen också, wiho!

 

Ja hörni, det var mitt november sammanfattat i några meningar. Älskade december, du är så välkommen. Årets bästa månad ungefär.. Let's do this!! XOXO. 

Likes

Comments



 


Detta är så viktigt och något jag har börjat lära mig nu på sistone. Jag har verkligen gett allt till personer som i slutändan gett mig NOLL. Det är så viktigt att ni säger ifrån om ni inte blir behandlade med samma respekt som ni ger andra.. XO. 

Likes

Comments

Hej fina ni, hoppas att ni mår bra! Nu sitter jag i sängen, lyssnar på Emmy Winther och Mohamed Touzaris podd "Det Handlar Om en Podcast" och skriver lite inlägg. Jag kom nyligen hem från stan och nu väntas kvällsmat, Solsidan och att gå till sängs TIDIGT. Är supertrött redan nu! Men först tänkte jag berätta lite om julskyltningen/marknaden jag var på tillsammans med mamma, syrran, mormor och morfar!

 
Inne i stan var det julpynt i de flesta affärer och jag tyckte att det var så himla mysigt! Det enda jag köpte var julklappar till mamma, förhoppningsvis kommer hon att älska dem! 
 
 
Vid klockan fem var det en liten invigning med konfettiregn, tyvärr fick jag inga bra bilder. Men jag träffade många fina kompisar på stan så det var supertrevligt ändå!
 
 
Vi passade på att fika lite också! Jag valde denna Rocky Road-kladdkaka men orkade inte äta upp hela. Den var väldigt god men väääldigt söt.
 
 
Det var verkligen så fint med allt julpynt! Jag börjar verkligen få en jul-feeling, dock saknas snön! 
 
Xoxo!

Likes

Comments




 


Igår kom min pappa hem från fitnessmässan i Stockholm. Ett signerat exemplar av "Ät som Oscar PT" hade han med sig hem till mig och mamma. Boken innehåller kostråd och recept på bra mat! Ska bli superkul att läsa, extra kul att boken är signerad också! XO. 

Likes

Comments

Godmorgon finingar! Jag hade en sån lugn och bra kväll igår. Jag kollade på 4 filmer (haha, sorglig..) och åt massa gott. Superskönt att bara ta det lugnt! Just nu sitter jag i soffan tillsammans med mina föräldrar och kollar på någon skidåkning. Vi har precis ätit lite adventsfika och firat första advent! Jag har varit vaken sedan klocka nio och har hunnit med arr blogga lite och kolla på youtubevideos. Jag har skrivit lite tidsinställda inför veckan och tanken är att det ska komma upp 2-3 tidsinställda inlägg varje dag! Bloggen har ju varit ganska tråkig denna veckan eftersom att jag inte har haft någon ork. Denna förkyldningen/influensaliknande tillståndet fick mig verkligen helt ur balans. Jag som nästan aldrig blir sjuk.. Jag ska i alla fall börja träna igen imorgon, och det är jag så glad över! Förutom träning så kommer den kommande veckan att innehålla skola, plugg och dansuppvisning

 




 



Peppakakor och muffins som ska likna tomtar har vi bland annat ätit nu till fika. De enda planerna för dagen är att åka på julskyltning i stan tillsammans med mamma och mina morföräldrar. Kameran hänger givetvis med och om jag får till några bra bilder så kommer de att läggas ut här! Vi hörs när jag har något roligt att skriva. Ha det bäst! XOXO!

Likes

Comments

Nedan ser ni mina fem bästa träningstips, då det var ett efterfrågat inlägg!

1. Träna för din egen skull och inte för någon annans! Träna för att du vill, inte för att du måste. Gör det för att förbättra dig inom något, bygga upp dig själv eller förbättra din hälsa - inte för att samhällets sjuka kroppsideal gör dig missnöjd med dig själ. För du är perfekt precis som du är! Helt enkelt: träna för att du vill och för att du blir glad och lycklig utav det. Att varje dag tvinga sig upp till gymmet eller ut på löparbanan är inte hälsosamt. 
 
2. Träna med någon är ett superbra tips som jag verkligen rekomenderar! Skaffa en träningskompis för då blir det lättare att ta tag i träningen och få den gjord. Och om du tränar tillsammans med någon kan ni pusha och hjälpa varandra! Men se till att inte jämföra dig med någon så att du blir missnöjd med din egen prestation. Det är bra att få inspiration från andra, men inte att jämför sig eller tävla mot dem. Den enda du ska "tävla" mot är dig själv, för genom att utmana dig själv så kommer du att utvecklas! 

 
3. Lär dig tekniken först innan du drar på med de tyngre vikterna eller de längre distanserna. Lär dig hur du ska utföra övningarna ordentligt så att du inte riskerar att skada dig själv! Utveckling tar tid och du måste ha tålamod till det, för du kommer inte att kunna ta 200 kilo i bänkpress efter ett träningspass.. Ta det lugnt, sakta men säkert och lär in tekniken så kommer du att minska risken för skador! Och om du inte vet hur du ska göra så FRÅGA! Det finns garanterat människor på gymmet som vill hjälpa. Annars är google en bra hjälp..
 
4. Variera och testa nya övningar för på så sätt kommer du att utvecklas. Att alltid köra samma övningar med samma vikter som tränar samma muskler kommer inte att ge lika stor framgång som när du då och då byter ut övningar, testar nytt och varierar vikterna. Någon gång kan du göra färre reps men med tyngre vikter, och en annan gång kan du göra fler reps men med lättare vikter. Variation är viktigt inom träningen! 
 
5. Lyssna på din kropp, för det är så otroligt viktigt. Träna inte om du har jätteont eller om du är/precis har varit väldigt sjuk. Kroppen måste få vila för att inte slita ut sig, så att ha minst en vilodag i veckan är också jättebra! Om din kropp säger ifrån är det bäst att lyssna, för annars kan det leda till svåra skador!
 
Hoppas att dessa tips var till hjälp för någon. XOXO!

Likes

Comments

Hej på er snyggingar! Hoppas att ni har haft en riktigt bra lördag hittills! Själv har jag sovit länge, ätit scones till frukost och tillbringat hela min förmiddag i Vetlanda tillsammans med mamma. Vi har handlat julklappar till mig och min syster. Det var jättetrevligt och supermysigt! Jag provade massa fina tröjor från bland annat Gant, Morris och Odd Molly. Hittade tre favoriter så jag hoppas på att få någon av dem i julklapp, hehe.. Annars kommer jag garanterat att köpa dem själv! På vägen hem handlade vi lite mat och vi har precis ätit en mycket god köttsoppa.
 
 
 
Här är mitt skolkartalogsfoto, som jag skrev att jag skulle visa! Jag och min fina Chantis <3
Nu ska jag och mamma kolla på Gossip Girl. Vi båda är mer eller mindre besatta, men nu har jag tyvärr bara två avsnitt kvar innan serien är slut. (Finns det några andra bra serier att kolla på? Vilka är era favoriter?) Senare idag står film och god mat på schemat. Jag skulle egentligen gått på en fest ikväll men eftersom att jag fortfarande är halvt sjuk (ont i halsen och öronen samt hostar som en galning..) så blir det nog bäst att jag stannar hemma. Vill verkligen bli frisk så snabbt som möjligt så att jag kan börja träna igen..
 
Ta hand om er själva och varandra, vi hörs senare! XO. 

Likes

Comments