BLI INSPIRERAD TILL ATT TRÄNA

Sommaren närmar sig i racerfart och överallt kan vi läsa om att det är dags att träna för att få en snygg "beachbody". Detta innebär en enorm press och hets, vilket jag självklart inte vill bidra till - men samtidigt så vet jag hur många det är som har ångest och komplex över sin kropp. Så i detta inlägget tänkte jag därför dela med mig av mina bästa tips för att bli inspirerad och motiverad till att träna. Inte bara för att få en "beachbody" inför sommaren 2016, utan för att bygga upp en stark och frisk kropp som ska hålla livet ut. För att bygga upp en kropp som man trivs och känner sig trygg i.
Detta inlägget skrivs i samarbete med Hammer-träning.se där ni kan hitta hur mycket inspriration och motivation som helst. Det finns exempelvis en fittnessguid och en massa artiklar där du kan läsa om specifika sätt att träna på. Det finns råd och tips om både gymträning och hemmaträning, och du kan via hemsidan köpa maskiner och produkter för att underlätta din hemmaträning. Du kan även köpa träningstillbehör till konditionsträning, styrketräning och boxning.
Nu till MINA BÄSTA TIPS för att bli inspirerad och motiverad till träningen!

1. Träna för din egen skull och inte för någon annans! Träna för att du vill, inte för att du måste. Gör det för att förbättra dig inom något, bygga upp dig själv eller förbättra din hälsa - inte för att samhällets sjuka kroppsideal gör dig missnöjd med dig själ. För du är perfekt precis som du är! Helt enkelt: träna för att du vill och för att du blir glad och lycklig utav det. Att varje dag tvinga sig upp till gymmet eller ut på löparbanan är inte hälsosamt. 2. Träna med någon är ett superbra tips som jag verkligen rekomenderar, vilket jag har nämnt SÅ många gånger innan. Skaffa en träningskompis för då blir det lättare att ta tag i träningen och få den gjord. Och om du tränar tillsammans med någon kan ni pusha och hjälpa varandra, men se till att inte jämföra dig med någon så att du blir missnöjd med din egen prestation. Det är bra att få inspiration från andra, men inte att jämför sig eller tävla mot dem. Den enda du ska "tävla" mot är dig själv och vilket resultat du fick förra träningen, för genom att utmana dig själv så kommer du att utvecklas!

3. Kolla på bilder som läggs ut av personer som du ser upp till gällande träningen. Detta fungerar inte för alla då vissa blir ledsna och pressade av det, men för mig fungerar det verkligen! Jag blir så himla motiverad och inspirerad av att se andra vältränade tjejer! 4. Variera och testa nya övningar och nya övningar hittar du exempelvis via bloggar, google eller sidor som WeHeartIt. Träningen blir mycket roligare med variation och nya utmaningar!

5. Sätt upp mål, både lång-och kortsiktiga realistiska mål! Då har du något att kämpa mot och något som fungerar som en "morot" för att du ska vilja fortsätta med träningen. Och när du väl börjar se resultat kommer du att bli mer eller mindre beroende, hehe..

Jag hoppas att ni blev rejält inspirerade av detta inlägget och jag tycker verkligen att ni ska klicka in på Hammertränings hemsida (--> Länktext) för att bli ännu mer inspirerade, motiverade och hitta nya sätt att träna på! XOXO!

Gillar

Kommentarer