FÅ TILLBAKA MOTIVATIONEN

Nu har det gått tre veckor sedan jag kom hem från min resa och under dessa tre veckor har jag tränat ungefär fyra gånger, om man ränkar bort de få antal promenader som jag har gått. Anledningen till detta var i första hand min enorma jetlag, som varade i lite över en vecka. Sedan har jag även varit sjuk i ungefär en vecka. Detta var helt förståeliga anledningar till att inte kunna träna, men dessa tre veckor av orkeslöshet gjorde mig så himla omotiverad till träningen. Det är först idag (fredag, inlägget skrevs igår) som jag verkligen känner att jag vill ta tag i träningen och maten till samma nivå som jag var på innan. Det är först nu jag känner mig motiverad och inspirerad, och i detta inlägget tänkte jag dela med mig av hur jag fick tillbaka mig träningsmotivation!
Sån inspirationskälla är hon, Amanda!

* Något som verkligen hjälper för mig är att kolla på "inspobilder", så som de ovan. Jag hittar dem överallt! Genom weheartit, instagram, facebook och andra bloggar. Det finns så många fina, motivernade och inspirerande bilder att ta del av. Och för alla så är inte bilderna ovan lika med motivation, men för mig är de det. * Påminna mig själv om hur jag mådde när jag tränade som mest och åt mat som min kropp blir glad av. För mig hjälper det att påminna mig om hur BRA jag mådde då och hur tacksam min kropp var över bra mat och hård träning. För vissa fungerar det att äta "skräpmat" varje dag och aldrig röra på sig, men som jag har skrivit så många gånger innan så BEHÖVER min kropp träningen och en bättre kost. Speciellt min mage, för när jag inte rör på mig ordentligt och äter en massa socker och vetemjöl så blir jag konstant illamående och får äckligt ont i magen. Såhär har det varit i kanske fyra-fem år och det tog en lång tid innan jag fattade att smärtan i magen hängde ihop med vad jag åt och hurvida jag rörde på mig. Så när jag inte har någon motivation påminner jag mig själv om hur mycket bättre min kropp kommer att må senare! * Bestämma träningsdejt med en kompis, för jag har väl nämnt hur otroligt bra det är med en träningskompis? I mitt fall blir det oftast mamma då majoriteten av mina vänner bor inne i stan, haha. Genom att träna med någon blir man pushad och motiverad, eller ja.. Om man tränar med rätt person vill säga. Och när man väl har bestämt en tid då man ska träffas och träna så blir det lättare gjort! Detta var vad jag gjorde för att hitta tillbaka till min träningsmotivation! Har ni några bra tips och trix inom samma ämne? XOXO.

Gillar

Kommentarer