Leg day, ayyy

Godnatt på er! HUR skönt ska det inte bli att krypa ned i sängen efter en god kvällsmat och ett fantastiskt träningspass? Jag mår jättebra just nu och är riktigt lycklig. Har så fantastiska vänner att det är svårt att förstå hur jag kan ha förtjänat att ha dessa personer i mitt liv.. Åh, går till sängs med ett leende på läpparna ikväll och det hoppas jag verkligen att ni gör med!
Dagens träningspass var leg day och började med intervall-löpning enligt schemat. Upplägget var 90 sekunder jogg följt av en minut sprint. Och så höll det på i 25 minuter! Det gick superbra och det var verkligen riktigt jobbigt! Efteråt var jag så slut att jag övervägde att gå hem, men jag hade lovat mig själv att köra ett benpass idag - och så blev det med! Ett kort men jobbigt och intensivt pass. Tungt och bra kontakt! Det jag körde denna onsdag var:
Giant set: Körde 4 övningar (adductor, abductor, leg extensions och leg curls) som alla tränar olika delar av benen. Rumpa, insida lår, framsida - och baksida lår. Körde 20 reps och 4 sets på alla övningar i rad utan vila. Fy vad det brände i benen! Fick tipset att köra giant-set för ben av en kille på gymmet, och det tackar jag för! Vadpress: 50kg - 3x10 73kg - Pumpa ut, 15 st. Squats i smith: 15kg - 2x10, lätt vikt och djupa squats. Målet är att rumpan ska nudda golvet!

Enbenspress:
32kg - 2x10/ben 41kg - 1x10/ben 50kg - 3x5/ben - puuumpaaa ut det allra sista! Stående vadpress: 15kg (skivstång) - 4x10st. Leg extensions: Dropset. Började på 32 kilo och körde slut på benen. När jag inte orkade mer på den vikten sänkte jag ett steg och fortsatte så tills det inte gick att minska mer. Superjobbig övning! Vi hörs imorgon, XO.

Gillar

Kommentarer