lighten up the dark

I detta inlägget har jag listat mina fem bästa tips för att ljusa upp decembermörkret och känna sig lite gladare. För jag vet så himla många som är otroligt nedstämda och ledsna på grund utav att det är mörkt ute. Vissa punkter är simplare än andra, men för mig funkar detta och gör mig mycket gladare!

Tänd massor av ljus - för då blir det bokstavligt talat ljusare. Men visst är det urmysigt att tända ljus, kanske doftljus med någon julig doft, poppa lite popcorn och kolla på en bra film? Mys mera, tycker jag!

Umgås med vänner - det kanske är ännu mer viktigt nu i mörkret, att omge sig själv med människor som lyser upp tillvaron och får dig att må extra bra? Ordna en mysig tjejmiddag, ha en filmkväll hemma i soffan eller gå på bio, ta en dag på stan, checka in på ett spa eller åk och träna tillsammans? Jag tror verkligen det är viktigt att omge sig med personer som får en glad när decembermörkret tynger ned en. ♥ Get your workout done - träna, träna, tränaaaa!! Jag tror att jag har skrivit detta ca tusen gånger innan, men vid träning frigörs endorfiner vilket får en att känna sig gladare. Det finns så himla många olika sorters träning att jag vågar säga att det finns något för ALLA. Träning gör dig gladare, så varför inte träna?
Hitta en bra serie att se på - det kommer att göra dina dagar bättre, haha! Jag hittade ju nyligen serien "skam" och kollade alla tre säsongerna på 5-6 dagar. Det gjorde verkligen mig glad. Ibland behövs det inte särskilt mycket! ♥ Do what you love - det finns ju så himla mycket saker att bli glad av, och det varierar ju otroligt från person till person. När jag känner mig nere fungerar det exempelvis att baka eller laga någon komplicerad maträtt, springa en runda, gå ut och fota, möblera om i rummet, kolla på en gammal favoritfilm, prata ut med en vän.. Olika saker fungerar för olika personer, men jag hoppas att något av mina tips kan hjälpa någon av er <3

Gillar

Kommentarer