Mexico 2017

I detta inlägget tänkte jag göra en liten sammanfattning av resan till Mexico. Det är ganska svårt att sammanfatta två hela veckor, men jag tar allt från början så får vi se hur pass detaljrikt det blir. I detta inlägget får ni i alla fall ta del av mitt livs hittills bästa resa <3
Det var ett glatt gäng på 12 pers som lämnade Köpenhamn den 3:e februari. Jag vet inte om jag har skrivit det innan, men det var jag och min familj, farmor samt min faster + familj och min farbror och hans familj. Vi var nio vuxna och tre små barn. Med Loie 3 år och Neah och Levi 1 år så blev det fullt ös hela tiden, saknar dem redan..
Vi hade sovit på ett hotell nära flygplatsen natten till den 3:e och ätit en rejält frukost. Det var första gången jag flög från Kastrup och wooow vad stort det var! Det fanns så himla många butiker och fina saker att kolla på.

Flygresan ned till Mexico tog nästan 11 timmar och det gick hur bra som helst. Vi flög med Dreamliner och alla hade en egen TV-skärm där vi kunde se på film och spela spel. Jag såg nog 5 filmer, haha. Tiden gick väldigt snabbt och allt gick som sagt bra.
I Mexico bodde vi i ett Gated Community som heter PlayaCar. Förutom vårt hotell, Riu Tequila, så fanns det ett tiotal andra hotell, ett litet köpcenter och massvis med privatägda bostadshus. Allt var otroligt fräscht och såg nybyggt ut, ja ni ser ju husen på bilderna ovan. Så snygga!!
Vi bodde som sagt på hotellet Riu Tequila, ett femstjärnigt hotell i klassisk stil. På vårt hotell fanns 3 resturanger och två pooler. Vi fick dock vistas på 3 olika hotellområden, så vi hade mycket mer valmöjligeter än bara vårt hotell. Sammanlagt fanns det uppåt 10 olika resturanger och lika många pooler.
Vårt hotell låg precis i kanten av Jungle Maya och det resulterade i att det fanns lite olika djur som sprang runt på hotellet. Främst var det söta näsbjörnar, marsvinsliknande djur och leguaner. Jag såg inga "äckliga" djur så som spindar eller ormar, och det är jag väldigt tacksam över.
Allt var superfräscht och de var väldigt noga med städningen. Servicen var super och maten var gudomlig. Vi åt för det mesta på en bufféresturang där de serverade allt från 30 olika sorters sushi till det mest basic som pizza och pommes. Vi gick inte runt och var hungriga, om man säger så hehe. Till lunch blev det oftsat pasta för min del, den var så himla god!
En vanlig dag i Mexico såg ut såhär: Vi gick upp strax innan 07 och åt gudomligt god frukost. Jag hittade snabbt mina favoriter på frukostbordet, så varje morgon blev det en skål fruktyoghurt och pannkakor med nutella. Runt 09 befann vi oss nere på beachen och var där till ungefär 16.
Vi solade, badade i både hav och pool, läste, åt massvis med glass och busade med de små. Läste var något jag gjorde mycket, tror att jag läste ut 7 helt fantastiskt bra böcker. 6 av dem var läskiga deckare, så det var tur att jag delade rum med farmor och syrran för annars hade jag aldrig kunnat sova hehe..
Vi bodde på Playa Del Carmen och den stranden var den finaste jag någonsin sett. Sanden var som potatismjöl och vattnet var helt turkost. Varje dag var det klarblå himmel och runt 30 grader varmt. Vissa dagar svalkade knappt vattnet, haha. Jag tror att ni kan förstå hur underbart det var.
Några dagar åkte vi på utflykter, åkte en sväng till stan, åkte vattenskoter eller surfade på små brädor. Varje dag gick vi 4-5 kilometer längs stranden, så lite träning fick vi till i alla fall. Men för det mesta låg vi bara och slöade. Det var så otroligt mysigt och jag längtar redan tillbaka.
En händelse som firades lite extra ägde rum den 6 februari, när denna lilla tjejen fyllde 1 år!! Tänk vilken lycka, att få fira sin ettårsdag i Mexico tillsammans med världens bästa kusiner ;) Min fina Neah, lilla prinsessan!!
Förutom god mat fanns det ett antal goda drinkar. Det blev en och en annan Pina Colada och Banana Mama. På kvällarna tog vi en drink och såg på en föreställning, spelade i spelhallen eller bara snackade. Dock blev varken jag eller min syster speciellt långvariga på kvällarna. Vi gick till sängs först av alla vid klockan 21-22, haha. Man bli faktiskt väldigt trött av att sola hela dagarna..
Detta har verkligen varit den bästa semestern jag någonsin varit på. Allt var perfekt, om man bortser från att några av oss blev lite sjuka. Men ja - allt annat var perfekt. Maten, vädret, SÄLLSKAPET (!!), hotellet, naturen..
Det känns inte som att mina ord kan göra dessa två underbara och magiska veckor rättvisa. Ni kommer att få se mycket mer av resan i videon och i det andra inlägget. Helt enkelt: mitt livs bästa resa. Mexico 2017 <3