Mina bästa träningstips

Nedan ser ni mina fem bästa träningstips, då det var ett efterfrågat inlägg!

1. Träna för din egen skull och inte för någon annans! Träna för att du vill, inte för att du måste. Gör det för att förbättra dig inom något, bygga upp dig själv eller förbättra din hälsa - inte för att samhällets sjuka kroppsideal gör dig missnöjd med dig själ. För du är perfekt precis som du är! Helt enkelt: träna för att du vill och för att du blir glad och lycklig utav det. Att varje dag tvinga sig upp till gymmet eller ut på löparbanan är inte hälsosamt. 2. Träna med någon är ett superbra tips som jag verkligen rekomenderar! Skaffa en träningskompis för då blir det lättare att ta tag i träningen och få den gjord. Och om du tränar tillsammans med någon kan ni pusha och hjälpa varandra! Men se till att inte jämföra dig med någon så att du blir missnöjd med din egen prestation. Det är bra att få inspiration från andra, men inte att jämför sig eller tävla mot dem. Den enda du ska "tävla" mot är dig själv, för genom att utmana dig själv så kommer du att utvecklas!

3. Lär dig tekniken först innan du drar på med de tyngre vikterna eller de längre distanserna. Lär dig hur du ska utföra övningarna ordentligt så att du inte riskerar att skada dig själv! Utveckling tar tid och du måste ha tålamod till det, för du kommer inte att kunna ta 200 kilo i bänkpress efter ett träningspass.. Ta det lugnt, sakta men säkert och lär in tekniken så kommer du att minska risken för skador! Och om du inte vet hur du ska göra så FRÅGA! Det finns garanterat människor på gymmet som vill hjälpa. Annars är google en bra hjälp.. 4. Variera och testa nya övningar för på så sätt kommer du att utvecklas. Att alltid köra samma övningar med samma vikter som tränar samma muskler kommer inte att ge lika stor framgång som när du då och då byter ut övningar, testar nytt och varierar vikterna. Någon gång kan du göra färre reps men med tyngre vikter, och en annan gång kan du göra fler reps men med lättare vikter. Variation är viktigt inom träningen! 5. Lyssna på din kropp, för det är så otroligt viktigt. Träna inte om du har jätteont eller om du är/precis har varit väldigt sjuk. Kroppen måste få vila för att inte slita ut sig, så att ha minst en vilodag i veckan är också jättebra! Om din kropp säger ifrån är det bäst att lyssna, för annars kan det leda till svåra skador! Hoppas att dessa tips var till hjälp för någon. XOXO!

Gillar

Kommentarer