PUNTA CANA, DOMINIKANSKA REPUBLIKEN

Det har hänt en sjukt tråkig sak. Nästan alla bilder från resan har på något vis bilvit raderade. Eller ja, jag har egentligen ingen aning om vad som har hänt - men jag kan i alla fall inte hitta/få fram bilderna. Så jävla tråkigt och jag blir fruktansvärt ledsen. Har tagit så många fina bilder, och nu är alla borta.. Jag får helt enkelt göra det bästa av de bilder och filmer som finns kvar.

Den 11 februari åkte vi i upp till Stockholm. På vägen stannade vi i Stavsjö och där köpte vi med oss lite fika. Jag åt världens godaste maräng-kladdkaka!! Vi spenderade en natt i Stockholm och den 12 februari begav vi oss till varmare breddgrader.

Resan till Puerto Plata på Dominikanska Republiken tog tolv timmar med flyg. Det var en rolig resa och tiden gick förvånansvärt snabbt! Jag åt godis, läste två superbra böcker och kollade på Blacklist och "The Longest Ride". Vi kom fram till hotellet någon gång på kvällen och då var vi alla så trötta att vi somnade direkt efter kvällsmaten.

Vi bodde i ett dubbelrum, alltså var det två stycken rum som satt ihop. Rummen var superfina och likaså hela hotellet. Det var ett väldigt lyxigt hotell och allt var superfräscht. Området var så himla stort, som ett helt samhälle! Det fanns tillexempel tio resturanger och lika många pooler. Det var många olika hotell, stränder, affärer och ett gym. Där spenderade jag en timme de flesta dagarna.

På hotellet fanns även golfbanor, fotbolls-och basketplaner, innebandyrinkar, tennisplaner och go-kart banor. Man kunde hyra små golfbilar och åka runt i dem och så fanns det en stor vattenpark med sjölejon, definer och hajar! Det var mycket festande på området och all personal var trevliga och roliga. På stränderna fanns även fina "sängar", som ni ser på bilden ovan. Vi lyckades få en sådan säng nästan alla dagar och det var skönt att lägga sig i den när solen var för stark. Så himla fint var det och jag trivdes verkligen där!!

I poolen och havet var det väldigt varmt och temperaturen i luften låg runt 33 grader. Så himla skönt! Dagarna spenderades som på bilden ovan. I solen och poolen med en drink i handen. Livet <3

Vi hade all-inclusive och hade tillgång till mat tjugo timmar om dygnet. Vi åt tre gånger om dagen (frukost, lunch och middag) och emellan måltiderna slank det ned en hel del drinkar, hehe..

Och på tal om detta med drinkar.. Gränsen för alkohol var 18. Personalen på hotellet trodde alltså att jag var över 18, för de frågade om jag ville "ha något från baren" heeela tiden! När jag beställde alkoholfria Piña Coladas och Bana Mamas så frågade de om jag inte gillade alkohol. När jag sa att jag bara var sexton så sa de "NO WAY!!" eller "Are you serious?!". Haha, riktigt roligt med tanke på att jag själv tycker att jag ser ut som typ tolv! Självförtroendet fick sig verkligen en boost under denna resan. Jag fick dagligen fina komplimanger för mitt utseende, och en kypare fick världens crusch på mig! Supergulligt var det, men när han ville hålla på och kramas blev det bara obehagligt..

Något det fanns mycket av under denna resan var snygga killar! På flygplatsen såg jag en sån vacker kille att jag nästan började gråta. Så hemskt att veta att jag aldrig kommer träffa honom igen, haha! Likaså en av flygvärdarna (manliga flygvärdinnor?).. Han var så SÖT att jag blir ledsen. Killarna på bilden ovan jobbade på hotellet och var jättetrevliga haha.

De flesta dagar så ut som följande: Vi vaknade runt 07 och då gick mamma eller pappa ned för att paxa en solsäng/solstolar. Runt åtta åt vi frukost och sedan låg vi i solen mellan 6-9 timmar varje dag. Runt fem gick vi upp på rummet för att vila. Då lyssnade jag ofta på poddar och spelade kort och vissa dagar var jag på gymmet. Vid sju fixade vi iordning oss och sedan åt vi middag. Vi somnade runt nio-tio varje kväll, snacka om lata!

Vädret var oftast bra och vi fick våra 6 soltimmar. Det kom små regnskurar ibland, oftast på morgonen, men det var bara en dag då det verkligen regnade hela dagen. Då kunde vi inte sola och det var då jag köpte wi-fi! Annars var vädret väldigt bra och det enda negativa med resan var att alla i familjen, utom jag (haha!), blev sjuka. Det var nog på grund utav maten. Men nu är alla friska och glada!

Såhär fin var vår utsikt en dag när vi åt frukost! Poolen ni ser på bilden ovan kallades för "partypoolen". Där spelades det musik och kördes lekar hela tiden. Själv badade jag mest i havet, vilket var nytt för mig. Brukar inte tycka om varken vågor eller alla otäcka djur som finns i havet, men denna resan fick mig att tänka annorluna. Och så var vattnet så varmt i havet så att det gick inte undgå att ta sig ett dopp varannan minut!

Vi gjorde verkligen inte mycket under denna semestern, vi tog det bara lugnt! Det enda "äventyret" vi gjorde var att scuba-divea i poolen. Vi gjorde detta på Jamaica också och det är så himla roligt!! Dock kickade min klaustrofobi in en gång och då fick jag verkligen panik. Men annars gick det superbra och nästa gång ska jag testa på att dyka i havet, det är säkerligen mycket häftigare!

I torsdags vaknade vi vid 07:00 för att hinna få lite sol på oss innan hemresan började. Vid 12 checkade vi ut och innan bussen kom käkade vi lunch. Vid 14:25 gick bussen mot flygplatsen och det tog 45 minuter. Där kom vi snabbt in på taxfreen och det var en superliten flygplats med lite att göra, så timmarna fram till klockan 18 gick lååångsamt. Innan vi boardade planet åt vi och köpte lite godis.

Resan hem tog 10 timmar och tiden gick förvånansvärt snabbt, trots att det var en seg resa. Jag började hemresan med att kolla på en film och sedan åt vi lite kvällsmat. När klockan var åtta började jag mitt försök till att somna och så höll jag på i sju timmar. Jag låg under en filt och blundade men kunde inte somna för att det kliade och ryckte i benen. Så fort jag öppnade ögonen rann det tårar för att jag var så trött och jag var knappt vid medvetande under halva tiden av resan. Så läskig känsla.. Jag hann i alla fall med att äta en gång till, se en fin soluppgång och kolla på ett avsnitt blacklist innan planet landade.

Timmarna från att vi landade i Stockholm till att vi kom hem hit kommer jag knappt ihåg. Jag vet att vi fick problem med bilen när vi skulle åka hem och fick stanna extra länge på hotellet i Stockholm för att bilen inte startade. Då, in the moment, så var vi alla arga och trötta men att bilen inte startade blev vi senare tacksamma för. På hemvägen åkte vi en plats där två bilar hade krockat något förjävligt. Det var fyra ambulanser på plats och av vad jag kunde se på en av bilarna så var det omöjligt att personen som körde skulle överlevt.. Förarplatsen var helt sönderkvaddad och det såg verkligen otäckt ut. Då insåg vi att detta lika gärna hade kunnat vara vår bil, om det inte hade krånglat så som det gjorde när vi skulle åka.. Sjukt och otäckt. Ibland har man tur och det ska man vara tacksam över <3

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, så om det finns något mer ni vill veta så är det bara att fråga! Mer bilder och en film kommer förhoppningsvis senare, om jag får ihop något bra vill säga.. Denna resan var verkligen helt underbar och jag är så glad över att vi har chansen till att resa så som vi gör. Min familj är verkligen världsbäst och de gjorde denna resan oförglömlig! Vi har verkligen skrattat så att tårarna runnit och vi har haft det så himla roligt. Älskar er, la familia <3<3