rumppump & benmos

Halloj på er! Jag hoppas att ni mår jättebra! Tänkte uppdatera lite snabbt om dagens träningspass innan jag sätter igång med att laga tacos. Det var en riktigt bra och skönt pass, benen blev verkligen mos. Jag hade tänkt att avsluta passet med lite löpning men när jag ställde mig på bandet så skakade mina ben så mycket att jag istället fick traska hem i sakta mak. Upplägget på dagens pass var lite annorlunda och jag la mest fokus på squatsen.
Jag började med att köra lite uppvärmning utan vikter. "Kissande hund" + "Donkey Kicks" - 5x25. Glute Bridges - 51 st.
Sumo Squat Jumps - 51 st.
Back Extensions - 28 st. Efter det körde jag lite tyngre övningar.. Benpress (masikn) 23 kg - 15x3.
Adductor (maskin) 40 kg - 25x2. Abductor (maskin) 60 (!!) kg - 25x2. Och sedan körde jag igång med squatsen! 20 kg - Bara uppvärmning, ca 15 st. 40 kg - 10x3 st, lätt som en plätt! 50 kg - 10x2, börjar ta emot.. 60 kg - 5x2, riktigt djupa squats! 70 kg - 5x4, gick jättebra och lätt (?!) 80 kg - 5x1, sviinjobbigt men så gött!
Nytt PB, som ni ser! Och jag är även uppe i den viktklass som jag önskade.. 80 KILO!! Jag är så fruuuktansvärt nöjd. Nu är planerna att käämpa på och klara 80 kilo LÄTT innan jag kämpar vidare mot de magiska 100 kilona. Är så nöjd, så nöjd. Ser även skillnad på mina ben om man jämför med gamla bilder.. WOHO!! Xx!

Gillar

Kommentarer