rygg och bicep

VARNING FÖR SPÄNNISBILDER, som vissa av er säkert inte uppskattar ;-)





Tänkte uppdatera lite snabbt om dagens träningspass innan jag somnar, hehe.. Är supertrött efter en heldag på stan samt ett stenhårt träningspass + supergod mat (ugnsstekt falukorv och potatismos) som gjorde att jag blev helt proppmätt.. Imorgon ringer klockan vid åtta, men jag kommer nog vakna tidigare, eftersom att jag vill hinna träna innan jag och mamma åker in till stan! Jag ska på möte först och efter det ska vi + mormor, morfar & mina två kusiner äta på Matlyckan, alltså kinamat! Det tackar jag ju inte nej till precis ;) Okej! Enough om morgondagen, nu till dagens ljuvliga träningspass! Som ni vet så var rygg och bicep i fokus. Fick lära mig att det var en bra kombo att köra de muskelgrupperna samtidigt! Jag körde 4 set på alla övningar utan marklyften, och ett set är lika med 1x10. Som jag förklarade i ett annat inlägg!





Bicepcurls - 7kg, 5x4 st/arm.
Sittade rodd - 18kg+23kg+23kg+32kg.
Liggande rodd - 7kg, 10x5st.
Koncentrationscurls - 7kg, 5x4st.
Back extensions (maskin) - 18+32+41+50kg.
Skivstångscurls - 10kg, 25x4 st snabba.
Latsdrag - 40kg (PB!), 10x4st.
Ryggresningar - 15x4 st utan vikt.

Och till sist, mina älskade marklyft som gick så himla bra idag!
20 kg - uppvärmning, ca 15 st.
30 kg - 10x2. Börjar gå väldigt lätt nu!!
50 kg - 5x2, rekord på antal reps på 50kg!
60 kg - 1x2 st, gick bra & GO kontakt!
65 kg - 1x1, nytt PB och jag är så nöjd!





Efter att jag hade kämpat upp 65 kilo var mitt ansikte KNALLRÖTT och varenda blodådra i ansiktet syntes, haha.. Ingen vacker syn, kan jag lova! Men 65 kilo kom upp och jag är nu 15 kilo från mina önskade 80 kilon! Bara att kämpa vidare, sakta men säkert! XOXOX, vi hörs!

Gillar

Kommentarer