Träningsplaner

Sedan jag skrev mitt inlägg om fem träningstips så har jag fått lite frågor om ifall jag skulle kunna skriva om mina träningsplaner och mål, både lång-och kortsiktigt. Och visst kan jag det!! 

Idag har jag min sista dansträning innan ett uppehåll på över två månader. För att kompensera upp det (i alla fall strechingen och vighetsövningarna) så har jag laddat ned lite appar med olika yoga-övningar och challenges som jag ska köra, i hopp om att behålla den lilla vighet jag har. Och så vill jag sjävklart bli ännu vigare! Från början var det tänkt att jag skulle börja på yoga, men det var tyvärr 18årsgräns på den jag tänkte gå på.. Så detta blir ett bra alternativ! Den första utmaningen är 6 veckor lång, och jag börjar med den imorgon! Jag kommer att ta bilder och uppdatera er om hur det går, hihi! 

Och på tal om övningar.. På sistone har jag lagt av lite med mina magövningar då jag har tyckt att mina andra träningsformer har räckt till, men jag vet ju hur stor skillnad övningarna gör - så imorgon sätter jag igång med dem igen!
Ny månad = nya tag och nya utmaningar. Under december månad (eller ja, fram till den 23:e) ska jag fortsätta med att varken äta bröd eller godis, för det mår jag så bra av! Bara fika på helgerna, köra stenhårt med gröt till frukost och nyttiga måltider. Jag ska fortsätta träna som vanligt (dvs 6 dagar i veckan) och träna kondition minst 2 gånger i veckan. 


En ny utmaning är att jag under december månad ska springa sammanlagt 3 mil! Jag kan tänka mig att det blir 4-5 löparrundor! Fyra stycken 5kilometersrundor och en milen, har jag tänkt! Måste börja komma igång med löpningen ännu mer. Tycker ju att det är så himla roligt, och om ett halvår är det dags för Göteborgsvarvet (!!!)
Och som ni vet så är gbg-varvet ett av mina mål. Att springa 2,1 mil på cirka 2 timmar. Mina andra mål är att ta 100kg i marklyft och 60 kilo i bänkpress. Nu ligger jag på 70 kilo i mark och 40 i bänk, bara att kämpa på!! 

Jag vill även kunna göra chins och pullups. Just nu är målet att kunna göra 2-3st HELA och klara det perfekt. 
Och målet med min träning är att bli muskligare och större. Jag blir inte precis ledsen om jag går upp några kilon, hehe! Jag vill framförallt ha synligare magmuskler, större armar och axlar samt en muskligare rygg. Bara att kämpa på! Har kommit så långt hittills och jag tänker verkligen inte ge upp..!
Jag älskar verkligen träningen och allt positivt den gör för min kropp. Jag vet att jag kommer nå mina mål, det är bara att kämpa på!! XOXO! 

Gillar

Kommentarer