Update: min deff

Den 1a januari påbörjade jag en deffperiod, där målet var att minska min fettmassa för att få synligare muskler. Nu har jag hållt på med detta i fyra veckor, och hade helt enkelt tänkt att dela med mig av hur dessa veckor har varit och vad resultaten har blivit.





För det första: det har inte varit enkelt. I början var jag så överjävligt sockersugen och hungrig konstant, att jag höll på att gå under. Men både mitt socker-och saltberoende har blivit så mycket bättre. Jag är verkligen inte lika sötsugen längre, och saltet har jag helt glömt bort. Det där extra saltet behövs inte längre i min mat, för jag tycker inte ens att det är gott. Under dessa fyra veckor har jag ätit godis någon enstaka gång, och då har det liksom räckt med en liten chokladbit. Jag är så glad över att jag lyckades minska dessa beroenden och jag tror verkligen att jag kommer kunna hålla igång denna livsstilen nu.







Målet var att få synligare muskler, och det tycker jag verkligen att jag har lyckats med. Skillnaden syns främst på mina armar och min mage. Jag har även gått ned några kilo i vikt, och trots att det inte var huvudmålet så blir det ju så i och med träningen och kosten. Träningen har jag hållt igång som vanligt, har försökt träna minst 5 pass i veckan och fokusera lite extra på konditionsträningen. Jag har även fokuserat mycket på stretching och huvudtående. Och hör (läs?) och häpna: nu kan jag faktiskt stå på huvudet!! Allt går med lite vilja, hörni!





Under dessa veckor har jag blivit av med några beroenden, men har också skaffat mig ett par nya. Nocco har blivit ett måste i kylskåpet och riskakor finns numera alltid i skafferiet. Det kanske inte är så jättebra men det är verkligen inget jag överdoserar. En Nocco under/efter träningen och två riskakor till mellanmålet. Det ääär så gott!






Snart drar jag iväg på semester och där kommer jag inte sätta några förbud för mig själv. Jag kommer äta det jag är sugen på, men med måtta. Och så kommer jag att försöka träna lite, i alla fall varannan dag. För träningen har också bliviti ett beroende nu, på både gott och ont kanske. Om jag inte tränar på, säg 2 dagar, så får jag magkatarr och illamående från helvetet. Det gäller att hitta en balans. Allt handlar om en sund balans mellan kropp och själ, träning och mat.. Som sagt: inga förbud eller måsten under semestern, men sedan är det back to reality och en nyttig kost.




Det är så sjukt det här med maten, hur en kan vänja sig vid att äta rent och nyttigt. I dagsläget VILL jag inte stoppa något onyttigt i min kropp, och jag tycker inte att det är speciellt gott med en påse ostbågar eller lösgodis. Det handlar by no means om att bli "smal" eller liknande, utan jag gör detta för mitt eget välmående. Och just nu mår jag så otroligt, otroligt bra. <3


Gillar

Kommentarer